Дистанційне навчання 1 клас

 1 клас (11.01-15.01.2021)

Вправи для розвитку пам'яті

https://www.youtube.com/watch?v=46GRicp0nWI

Фонетична зарядка

Є на світі різні звуки

Чути їх складна наука!

Ти прислухайся, завмри.

Якщо зможеш – повтори!

Капотять краплини в тиші:

К – к – к – к;

Шарудять у сіні миші:

Шшшшшш;

Песик дихає у сні:

Х – х – х –х;

Цвіркуни цвірчать в траві:

Ц – ц – ц – ц;

Барабанить град по стрісі:

Г – г – г –г;

Там жуки літають в лісі:

Жжжжжжж;

Вітер в лісі зашумів:

Шшшшшш;

У вікно комар влетів:

Ззззззззззз;

Тигр розсерджено ричить:

Ррррррр;

Каша на плиті кипить:

П – п- п - п;

Фиркає старий їжак:

Ф – ф – ф-ф;

Мукає корова так:

Ммммммммм;

З крана сочиться вода:

Сссссссс;

Молоток цвях забива:

Д – д – д – д;

Колесо качав насос:

С – с – с – с;

Важко рушив паровоз:

Ч- ч – ч- ч;

Мітли люблять підмітати:

Щ – щ – щ –щ;

Болить зуб у ведмежати:

Н – н – н – н;

Пароплав гуде в тумані:

Лллллл;

А ворона на паркані:

Кар – кар – кар!

(за Г. Е Різник 

«Звуконаслідувальні та голосові вправи»)


18.01-22.01.2021

Робота над приголосними звуками

Сьогодні ми будемо продовжувати вивчати дзвінкі та глухі приголосні звуки. 

Будемо вчити звуки [п] - [б]. Давайте порівняємо вимову звуків [п] - [б]. Коли вимовляємо ці звуки, язик лежить в роті, зуби відкриті, губи смикаються, при цьому з рота повітря виходить не плавно, а поштовхами, звуки вимовляємо коротко, швидко. А чим же вони відрізняються?

Звук [б] вимовляємо з голосом – голосові зв’язки вібрують, а звук [п] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують. Перевірте, покладіть долоню на гортань і вимовляйте звук [б], а потім - [п]. Що ви відчуваєте?

Звук [б] вимовляємо з голосом, голосові зв’язки вібрують – це дзвінкий приголосний звук. Звук [б] вимовляємо дзвінко в кінці слова і в кінці складу.
Звук [п] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують – це глухий приголосний звук.

Завдання.
Прочитати склади і слова, чітко вимовляти звуки [п] - [б].
Па – ба                          палка – балка                           липа - риба
По – бо                         поле - болото                           позичив - борщ
Пра – бра                      правда - брат                           правильно - братство
Про – бро                     просити – брови                      прощати - бронза                  
Пру – бру                     прудкий - брудний                  пружина - брухт
Уп – уб                         суп – зуб                                   грип – гриб  

Порівняти звуковий склад слів
Назвати однакові і різні звуки в словах пити – бити ; грип – гриб  ; зуб – суп. Придумати усно речення з кожним словом.

Дидактична гра "Що не так?" Виправити помилки

https://www.youtube.com/watch?v=bZX4u5BLq_A

Ми будемо вчити звуки [т] - [д]. Давайте порівняємо вимову звуків [т] - [д]. Коли вимовляємо ці звуки, кінчик язика торкається верхніх зубів, зуби трохи відкриті, губи відкриті, при цьому з рота повітря виходить не плавно, а поштовхами, звуки вимовляємо коротко, швидко. А чим же вони відрізняються? Звук [д] вимовляємо з голосом – голосові зв’язки вібрують, а звук [т] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують. Перевірте, покладіть долоню на гортань і вимовляйте звук [д], а потім - [т]. Що ви відчуваєте?

Звук [д] вимовляємо з голосом, голосові зв’язки вібрують – це дзвінкий приголосний звук. Звук [д] вимовляємо дзвінко в кінці слова і в кінці складу. Звук [т] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують – це глухий приголосний звук.

Вправа 
Вправа на відчування кінчика язика – його твердості і активності у вимові. Для цього використовуйте свою уяву: уявіть, що ваш язик – це маленький молоточок. Потім побийте його кінчиком по зубах, промовляючи: так-так-так-так-так. Після цього потренируйтесь у вимові букв «Т-Д».

Завдання. Прочитати склади і слова, чітко вимовляти звуки [т] - [д]. Та – да там – дам тарілка – дарунок То – до торгівля – дорога товариш – дощить Ту – ду туман – думка турист – дубок Те – де телефон – дерево тепло – денний Ти – ди тиша – дихання тиснути – диміти От – од компот – народ пілот – город Ат – ад салат – сад салют – виноград
Робота над скоромовками 1 Вставте пропущені букви, прочитайте скоромовки спочатку повільно, а потім швидко, чітко вимовляйте [т] і [д].
Дятел .. ерево .. овбав, .. ощик .. ятла не .. істав. *** Ко .. ик люби .. ь погуля .. и і у піжмурки погра .. и.

Немає коментарів:

Дистанційне навчання 13.10.2021

 2клас Розвиток мовлення  Тема.Закріплення знань про осінь.Сезонні зміни у природі Запитання для обговорення: •    Що росте на городі?  (Гар...