1 клас (11.01-15.01.2021)
https://www.youtube.com/watch?v=46GRicp0nWI
Є на світі різні звуки
Чути їх складна наука!
Ти прислухайся, завмри.
Якщо зможеш – повтори!
Капотять краплини в тиші:
К – к – к – к;
Шарудять у сіні миші:
Шшшшшш;
Песик дихає у сні:
Х – х – х –х;
Цвіркуни цвірчать в траві:
Ц – ц – ц – ц;
Барабанить град по стрісі:
Г – г – г –г;
Там жуки літають в лісі:
Жжжжжжж;
Вітер в лісі зашумів:
Шшшшшш;
У вікно комар влетів:
Ззззззззззз;
Тигр розсерджено ричить:
Ррррррр;
Каша на плиті кипить:
П – п- п - п;
Фиркає старий їжак:
Ф – ф – ф-ф;
Мукає корова так:
Ммммммммм;
З крана сочиться вода:
Сссссссс;
Молоток цвях забива:
Д – д – д – д;
Колесо качав насос:
С – с – с – с;
Важко рушив паровоз:
Ч- ч – ч- ч;
Мітли люблять підмітати:
Щ – щ – щ –щ;
Болить зуб у ведмежати:
Н – н – н – н;
Пароплав гуде в тумані:
Лллллл;
А ворона на паркані:
Кар – кар – кар!
(за Г. Е Різник
«Звуконаслідувальні та голосові вправи»)
18.01-22.01.2021
Робота над приголосними звуками
Сьогодні ми будемо продовжувати вивчати дзвінкі та глухі приголосні звуки.
Будемо вчити звуки [п] - [б]. Давайте порівняємо вимову звуків [п] - [б]. Коли вимовляємо ці звуки, язик лежить в роті, зуби відкриті, губи смикаються, при цьому з рота повітря виходить не плавно, а поштовхами, звуки вимовляємо коротко, швидко. А чим же вони відрізняються?
Звук [б] вимовляємо з голосом – голосові зв’язки вібрують, а звук [п] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують. Перевірте, покладіть долоню на гортань і вимовляйте звук [б], а потім - [п]. Що ви відчуваєте?
Звук [б] вимовляємо з голосом, голосові зв’язки вібрують – це дзвінкий приголосний звук. Звук [б] вимовляємо дзвінко в кінці слова і в кінці складу.
Звук [п] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують – це глухий приголосний звук.
Завдання.
Прочитати склади і слова, чітко вимовляти звуки [п] - [б].
Па – ба палка – балка липа - риба
По – бо поле - болото позичив - борщ
Пра – бра правда - брат правильно - братство
Про – бро просити – брови прощати - бронза
Пру – бру прудкий - брудний пружина - брухт
Уп – уб суп – зуб грип – гриб
Порівняти звуковий склад слів
Назвати однакові і різні звуки в словах пити – бити ; грип – гриб ; зуб – суп. Придумати усно речення з кожним словом.
Дидактична гра "Що не так?" Виправити помилки
https://www.youtube.com/watch?v=bZX4u5BLq_A
Ми будемо вчити звуки [т] - [д]. Давайте порівняємо вимову звуків [т] - [д]. Коли вимовляємо ці звуки, кінчик язика торкається верхніх зубів, зуби трохи відкриті, губи відкриті, при цьому з рота повітря виходить не плавно, а поштовхами, звуки вимовляємо коротко, швидко. А чим же вони відрізняються? Звук [д] вимовляємо з голосом – голосові зв’язки вібрують, а звук [т] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують. Перевірте, покладіть долоню на гортань і вимовляйте звук [д], а потім - [т]. Що ви відчуваєте?
Звук [д] вимовляємо з голосом, голосові зв’язки вібрують – це дзвінкий приголосний звук. Звук [д] вимовляємо дзвінко в кінці слова і в кінці складу. Звук [т] вимовляємо без голосу, голосові зв’язки не вібрують – це глухий приголосний звук.
Вправа на відчування кінчика язика – його твердості і активності у вимові. Для цього використовуйте свою уяву: уявіть, що ваш язик – це маленький молоточок. Потім побийте його кінчиком по зубах, промовляючи: так-так-так-так-так. Після цього потренируйтесь у вимові букв «Т-Д».
Завдання.
Прочитати склади і слова, чітко вимовляти звуки [т] - [д].
Та – да там – дам тарілка – дарунок
То – до торгівля – дорога товариш – дощить
Ту – ду туман – думка турист – дубок
Те – де телефон – дерево тепло – денний
Ти – ди тиша – дихання тиснути – диміти
От – од компот – народ пілот – город
Ат – ад салат – сад салют – виноград
Робота над скоромовками
1 Вставте пропущені букви, прочитайте скоромовки спочатку повільно, а потім швидко, чітко вимовляйте [т] і [д].
Дятел .. ерево .. овбав, .. ощик .. ятла не .. істав.
***
Ко .. ик люби .. ь погуля .. и і у піжмурки погра .. и.
Немає коментарів:
Нові коментарі наразі не дозволено.